”Vi är en katalysator för hållbar förändring i matsystemet”, säger grundarna Frida Jonson och Lovisa Madås. Foto: Peter Rutherhagen

Om AGFO

Insikts- och mediebolag med fokus på framtidens mat. 

Sedan starten 2017 har AGFO (står för ”Agriculture/Food”) samlat perspektiv och insikter och blivit en naturlig samlingsplats för alla som är intresserade av morgondagens hållbara matsystem.

Med jordbruk, forskning, produktion och handel i ett och samma nätverk, identifierar vi affärs- och utvecklingsmöjligheter i ett matsystem i omvälvning. Det gör vi tack vare kunskap och analytisk förmåga inom mat, innovation och hållbarhet. Hos oss får du på djup kunskap om matsystemet och journalistisk skärpa på frågorna.

Vi är ett helägt varumärke inom LRF Media-koncernen. Du når oss på hello@agfo.se.

Vårt erbjudande

AGFO Insight

Systemperspektiv, agerbara insikter och hållbar förändring. AGFO Insight hjälper företag och organisationer inom matsystemet med hållbart förändringsarbete, analyser och strategisk rådgivning. Läs mer här 

AGFO Talks

Kunskap, möten och nya perspektiv. Spännande gäster, dynamiska möten och oväntade vinklar. Nya idéer föds när människor möts. AGFO:s populära seminarieserie ger dig en chans till fördjupning i viktiga ämnen live, tillsammans med kollegor i matsystemets alla branscher. Se alla AGFO Talks här

AGFO Weekly

Nordens bästa nyhetsbrev om framtidens matsystem ger dig veckans viktigaste nyheter och trendspaningar. Prioriterat och paketerat för att förenkla och snabba på ditt löpande arbete. Läs mer och signa upp dig här

Föreläsningar

Team AGFO är flitigt anlitade som föreläsare och moderatorer. Hos oss får du på djup kunskap om matsystemet och journalistisk skärpa på frågorna. Så tycker våra kunder

Vår historia

”Matsystemet förändras i snabb takt – och vi ska berätta om den här förändringen på ett nytt sätt. Vår mat spelar en enormt viktig roll för en hållbar omställning av samhället och vi vill vara med och bidra till denna förändring.”

Det var orden när vi, Lovisa Madås och Frida Jonson, i maj 2017 stegade in hos ledningsgruppen på LRF Media och bad om mandat för att starta AGFO. Sedan dess har vi tagit en unik position på en nordisk marknad, där innovation, ny teknik och hållbarhet är våra kärnområden.

Vi kommer från olika bakgrunder: Frida är uppvuxen på ett lantbruk och har bevakat matproduktion i över tio år som journalist. Lovisa är matkonnässören som har arbetat med digital affärsutveckling och journalistik. Att vi brinner för hållbarhet, ny teknik och innovation förde oss samman. Vi tror på samarbeten, journalistik och fördjupande samtal som viktiga byggstenar för att tackla framtidens utmaningar.

2018 blev AGFO nominerat till Livsmedelspriset samt Tidskriftspriset i kategorin Årets Utvecklare. Samma år vann vi priset Årets Nyskapare hos LRF media.

Våra värderingar

Nyfikenhet och glädje

Nyfikenhet fick oss att starta AGFO. Att ständigt söka nya perspektiv, ifrågasätta och lära nytt är viktiga drivkrafter för oss och ger energi, styrka och glädje.

Hälsosamt skeptisk

Vi älskar utveckling, men det innebär inte att vi omfamnar ny teknik och förändring okritiskt. Vårt förhållningssätt är alltid hälsosamt skeptiskt och har en bas i ett journalistiskt arbetssätt.

Kvalitet och kundfokus

Vi kompromissar inte om kvalitet. Vi strävar hela tiden efter att förbättra våra leveranser, innehåll och insikter. Från starten har vi utgått från vad matsystemets aktörer behöver för att kunna navigera i en omvärld i förändring.

Team AGFO


Grundarna Lovisa Madås och Frida Jonson

Hämta pressfoto: färg | svartvit


Lovisa Madås

Medgrundare, ansvarig
Pressfoto: färg | svartvit


Frida Jonson

Medgrundare och innehållsansvarig
Pressfoto: färg | svartvit


Frida Berglund

Communityansvarig

 


AGFO:s fasta team samarbetar med följande stjärnor: 


Kristofer Lund

Affärsutvecklare och analytiker


Louise Ungerth

Analytiker


Linda Linnskog Rudh

Reporter

 


Hämta AGFO-logga:

Här finns vi i sociala kanaler:

 

AGFO weekly

Skaffa Sveriges bästa nyhetsbrev om morgondagens mat – gratis!