Spaning

Insikter från första året

”Ge oss ett år”. Det är juni 2017 och vi har just pitchat idén om en ny plattform som knyter ihop hela livsmedelskedjan: AGFO.

Mottagare är ledningen på LRF Media. Vi fick grönt ljus! Och vi satte fart. Rejäl fart.

Under året har vi trendspanat, intervjuat entreprenörer och storbolag, rapporterat från konferenser och slitit ut ett antal t-shirts med vår logga på. Vi har blivit inbjudna till stora såväl som små scener för att inspirera och leda samtal. Vi har pratat agtech i morgon-tv och våra populära Agfo-kartor har lyft fram aktörerna som pushar framtidens matsystem. I vår serie Agfo talks har vi diskuterat framtidens mat ihop med spännande gäster. Och vi har skrivit Agfo Weekly i 42 veckor med superbra gensvar. Är du inte på listan? Signa upp!

Oavsett om du har varit med från starten, hoppat på under vägen, eller besöker Agfo för första gången – vi är så glada över att du är här! Det är ett tecken på att du är nyfiken på framtidens matsystem.

”Snart är vi tillbaka hos ledningsgruppen. Och du kan bidra!”

Nu har det gått ett år. Loggan är den samma (tack Piece of Work), vår vision likaså: Att knyta ihop livsmedelskedjan för att möta framtidens behov och utmaningar. Det kommer vi fortsätta att göra, men i högre takt med nya spännande idéer och satsningar. Vi kommer fortsätta berätta om och analysera det som händer inom agtech och foodtech. Hjälpa till att lyfta blicken och förstå hur man kan bidra till framtidens hållbara matsystem.

Snart är vi tillbaka hos ledningsgruppen. Och du kan bidra! Sätt betyg på vårt arbete och skicka med inspel här. 👏 Tack!

Och hurra för ett spännande år. Men ännu mer hurra för att du fortsätter vara med på resan. Den har just börjat. 

/ Lovisa Madås, grundare och ansvarig AGFO

Roligast under det första året?

 


Peter Söderquist: 

”Att få starta något helt nytt och se det växa. Att dela entusiasmen för entreprenörskap och innovation i en livsviktig bransch.”


Frida Jonson

”Att få grotta ner sig i framtidens matsystem är en ynnest. Den nyfikenhet, pepp, innovationskraft och uppfinningsrikedom man möter bland nya och gamla matproducenter är inspirerande!”


Kristofer Lund

”Roligast under året har varit att känna styrkan i vårt eget entreprenörsskap. Att vi kan göra skillnad med små medel och få stort genomslag när vi berättar en berättelse som andra inte berättar”


Linda Linnskog Rudh

”AGFO tar ett grepp om något som rör alla, ni vet ”äta bör man annars dör man”. Att intervjua forskare, makthavare, producenter och konsumenter om framtidens livsmedelskedja är faktiskt det roligaste man kan göra på jobbet.”


Lovisa Madås

”Att vi vågade gå från idé och hypotes till action på nolltid. Och all pepp vi har fått från alla delar av livsmedelskedjan från start.”

 

 

Lovisa Madås

Journalist och digital affärsutvecklare. Ansvarig AGFO.

MejlaTwitterFölj på Twitter

Relaterade artiklar

AGFO Weekly

Trendspaning och omvärldsbevakning – varje fredag, helt gratis!