Albin Ponnert, Felix Åberg, Anna Åkesson och Johan Åkesson diskuterar framtidens mathandel. Foto: AGFO

AGFO Talk: Så handlar vi maten i framtiden

Årets första AGFO talk bjöd både på trendspaningar och spännande paneldiskussioner. Och en sak är klar – logistik och användarvänlighet avgör hur mycket livsmedelshandeln online växer i framtiden.

Här kan du titta på hela filmen (50 min)

Under våren arrangerar AGFO fem spaningar med fokus på Framtidens mat. Torsdag 15 mars var det premiär och först ut var temat ”Hur handlar vi maten?”. Hade du inte möjlighet att delta på plats – deppa inte, hela seminariet filmades och finns här.

Lovisa Madås, ansvarig för AGFO, inledde, och därefter bjöd Frida Jonson och Peter Söderquist, också från AGFO, på fakta och trender.  Sedan inleddes en livlig paneldiskussion.

– Vi har gått från veckohandel till ikväll till NU, sa Johan Åkesson från Sprillo, som framtidsspanade tillsammans med Albin Ponnert från Local Food Nodes och Felix Åberg från HUI Research.

– Det kommer nya konkurrenter varje dag, men det är bra – det får oss att bli bättre, sa Anna Åkesson, E-handelschef på Hemköp, som var panelens fjärde deltagare.

💚 Gillade du det här? Då kommer du att älska vårt nyhetsbrev, signa upp gratis här

Läs mer: 

Här kan du titta på alla inspelningar från AGFO talks

Spaning: Techjättar kopplar greppet om maten

7 nya sätt att få maten levererad

Agfo TalkHemköpHUI ResearchLocal Food NodesSprillo

Tipsa oss

Mejla

AGFO weekly

Skaffa Sveriges bästa nyhetsbrev om morgondagens mat – gratis!